Hareketli bir yılı geride bıraktık; özellikle de pazarlama alanında. Birçok marka kurumsal kimliklerini yeniledi, yeni ürünler çıkarttı, yepyeni mecralara adapte olmaya çalıştı.
Tabii, sadece markalar yenilemedi kendilerini. Tüketiciler için de hızlı bir yıldı. Herşeyden evvel 360 derece videolarla tanıştı tüketiciler. Daha çok izlediler, bol bol mobil tüketim yaptılar, dijitalleştiler.
Markalar ve tüketicilerin haricinde 2015 yılı için değinilmesi gereken bir başka konu da teknoloji elbette. Sürücüsüz otomobiller, drone’lar, giyilebilir teknolojiler derken sanki dünya köklü bir değişime giriyormuş gibi hissettik. 2016’da da bu değişim hızlı bir ivme ile devam edeceğe benziyor.
Yeni yıla giriş yapacağımız bu günlerde, alanlarının uzmanı 9 isme 2016’da öngördükleri pazarlama trendlerini sorduk ve gelen yanıtları derledik.