Millennial kuşağı günümüz işgücünün en büyük bölümünü oluşturuyor ve pazarlama konusunda da en çok konuşulan nesillerden biri. Bu kitleyi anlayabilmek amacıyla çok sayıda araştırma yapıldığı görülüyor. Peki ya yakın gelecekte kendi harcama gücüne sahip olacak Gen Z* tüketicilerinin davranışları nasıl değişiyor?

Akıllı Telefonlar Hayatlarının Merkezinde Yer Alıyor

Yüksek teknolojili ve yüksek ağlara sahip bir dünyada doğan Gen Z üyeleri, akıllı telefon çağında büyüyen bir nesil. Akıllı telefonlar sahip oldukları ilk cihazlar olduğu için online hayatlarının merkezinde yer alıyor. Neredeyse her Gen Z üyesi (%96) günde ortalama 3 saat 38 dakika online olduğu bir akıllı telefona sahip, ki bu global ortalamanın 50 dakika üzerinde. PC ve tabletlerde geçirdikleri zamanın toplamından daha çok cep telefonuyla çevrimiçi oluyorlar.

Ancak Gen Z’nin (internet kullanıcılarının çoğu gibi) gün içerisinde ekranlar arası geçiş yaptığının da göz önünde bulundurulması gerekiyor. Bu noktada yalnızca mobil stratejilere odaklanılmaması gerekiyor.

Gen Z Online Tv’yi Seviyor

Gen Z her gün ortalama 1 saat ve 11 dakika Online Tv’deki forumları izliyor. Geleneksel televizyon izleme bütün yaş gruplarının toplamında halen 20 dakika daha fazla olsa da, Gen Z diğer gruplara oranla geleneksel televizyon izleme konusunda daha az hevesli.

Gen Z için talep ettiği içerik ve servisleri istediği zaman izleyebilme artık günlük hayatın bir parçası. Favori televizyon programlarını izlemek için belli bir saati beklemek istemiyorlar, onun yerine Netflix gibi içerisinde birçok içerik bulunduran ve istedikleri zaman istedikleri içeriği izleyebilecekleri servisleri tercih ediyorlar.

Youtube, Gen Z’nin Favori Sosyal Medya Platformu

Gen Z üyelerinin hayatlarında eğlence ve video önemli bir kısım kaplıyor. Araştırmaya katılanların neredeyse yarısı eğlenceli içeriklere ulaşmayı online olmak için önemli bir neden olarak görüyor. Televizyon, müzik ve oyunlar da bu grubun en büyük ilgi alanları arasında yer alıyor.

Milleniallar sosyal medyayı durumlarını güncellemek veya arkadaşlarının ne yaptığına bakmak için kullanıyorken Gen Z’nin en büyük sosyal medya kullanıma motivasyonu ise eğlence. En çok kullandıkları sosyal medya platformlarına bakıldığında Youtube’un ana platfrom olduğu görülüyor, Neredeyse her Gen Z üyesinin geçtiğimiz ay içerisinde Youtube’u kullandığı yada ziyaret ettiği görülüyor.

Facebook’un genç nesil arasında popülerliğini yitirdiği yönünde bir görüş olsa da bu tam olarak doğruyu yansıtmıyor. 10 gençten 9’u hala her ay Facebook’u kullanıyor. Üstelik en çok kullandıkları 4 platformdan 3’ü de Facebook’ a ait.

Z Jenerasyonu Influencer Marketing’e Karşı Açık Görüşlü

Gen Z, pazarlama bilinci taşıyan bir nesil. Doğudan reklamcılık dışında, sosyal medya ve “vlog” gibi yayınlarla da tüm hayatları boyunca reklamlara maruz kalıyorlar. Z jenerasyonunu en çok etkileme potansiyeli olan pazarlama şekli ise Influencer Marketing.

Bu grubun 5’te 1’i ünlüler yada vloggerlar tarafından paylaşılan videoları izliyor, sosyal medya üzerinde ünlüleri diğer gruplara oranla %50 daha fazla takip ediyorlar.

Ünlüler ve vloglar bu grubun marka keşif kanallarının arasında en önemli ikisini oluşturuyor, bu anlamda Influencer Marketing’e karşı oldukça açık görüşlü oldukları söylenebilir.

 

*Gen Z;  16-20 yaş aralığındaki internet kullanıcıları olarak tanımlanmıştır.

 

Kaynak: GlobalWebIndex

0 Yorum

Bir Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

®  2020 Araştırıyorum 

Düşünceler

Paylaşmak istedikleriniz mi var?

Gönderiliyor

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?