Ipsos Hane Tüketim Paneli verilerine göre; 2018 yılının ilk dört ayında, hane harcamaları enflasyonun etkisi ile büyümeye devam etti. Geçen yıla kıyasla hanelerin harcamaları %18 civarında artış gösterdi. Bu artışa en yüksek katkı büyümeye devam eden indirim marketlerinden geldi.

İndirim Marketlerinin Büyümesi Market Markalı Ürünlerin Büyümesi Anlamına Gelmiyor

Hanelerin harcama dağılımlarının indirim marketlerine doğru kayması diğer perakende noktalarını da etkiliyor. Bu büyüme ile akla ilk gelen marketlerin kendi ürünlerinin büyümesi oluyor ama aslında İndirim Marketleri de kendi içinde farklılaşma gösteriyor. BİM yapısı itibariyle Market Markalı ürünlere daha çok pay ayırırken diğer büyümeyi tetikleyen A101 ve Şok’ta ise markalı ürünler daha etkin paya sahip olarak görülüyor. Yani indirim marketleri büyümesi eşittir Market Markalı ürün büyümesi anlamına gelmiyor.

 

Bölgelere Göre Hanelerdeki Harcama En Yüksek Marmara Bölgesinde

Bölgesel olarak harcama dağılımlarında pazarı domine eden Marmara bölgesi olarak görülüyor. Fakat Doğu & Güney Doğu bölgelerinde de büyüme, ortalama üstünde gerçekleşiyor. Bu bölgede büyümeye bakıldığında katkısı en yüksek yine İndirim marketleri olarak görülürken sonrasında açık semt pazarlarının öne çıktığı görülüyor. İndirim marketlerinin bu bölgelerdeki gelişiminin yeni olması ba bu konudaki büyük etken olarak değerlendirilebilir.

Genel Piyasa Harekeleri ve Kriz Söylemleri Karşısında Tüketici Davranışlarında Bir Kriz Belirtisi Görülmüyor

Genel piyasa hareketleri ve kriz söylemleri açısından tüketici davranışlarına baktığımız zaman ise; aslında hızlı tüketim ürünleri tarafında herhangi bir kriz belirtisi görülmüyor. Fiyat segmentasyonuna göre premium olarak adlandırılan ürünlerde de daralma görülmemekte. Zaten geçmiş yıllarda yaşanan en büyük kriz 2001 krizidir ki o dönemde bile hanelerin alışveriş davranışlarında net bir daralma görülmedi, tabi ki o dönemdeki hareket market markalı ürünlerin parlamasına sebep olmuştur.

Ipsos Hane Tüketim Paneli Hakkında

Ipsos Hane Tüketim Paneli 35 ile yayılmış yaklaşık 14,000 haneden oluşmaktadır ve Türkiye’yi sosyo-ekonomik statü, hane büyüklüğü ve bölgeler açısından temsil edecek şekilde seçilmiştir. Sürekli bir örneklemden haftalık satın alım verisi toplanmaktadır. Toplanan veriler ~21 milyon haneye projekte edilmektedir. Haneler HTÜ satın alma bilgilerini her gün “günlük” üzerine kaydeder, bu günlük haftalık olarak toplanır ve gerekli kontrollerden sonra işleme alınır. Günlüklerde aşağıdaki bilgiler toplanır:

• Satın alınan ürün grubu
• Marka (boyut ve çeşit detayında)
• Satın alınan miktar
• Alışveriş sıklığı
• Satın alınan yer
• Fiyat

0 Yorum

Bir Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

®  2024 Araştırıyorum 

Düşünceler

Paylaşmak istedikleriniz mi var?

Gönderiliyor

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?