Covid-19’un Dijital Davranışlara Etkisi

Cihaz kullanımından, E-Ticaret alışkanlıklarına, sosyal medya kullanımından dijital aktivitelere kullanıcı eğilimlerinin değişimlerini sırayla incelemeye başlayalım…

Cihazlarda Geçirilen Süreler Arttı

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Cihaz Kullanımı
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19’un Cihaz Kullanımındaki Artışa Etkisi

Covid-19 salgını sürecinde kullanıcılar dijital cihazları daha fazla kullanmaya başladı ve en fazla kullanılan cihaz yine mobil telefonlar olarak karşımıza çıkıyor.

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Cinsiyete Göre Cihaz Kullanımı
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Cinsiyete Göre Cihaz Kullanımı

Dijital cihaz kullanımının cinsiyete göre dağılımına baktığımızda ise kadın kullanıcılar en fazla akıllı telefonları ile vakit geçirirken, TV/PC/Oyun konsolu kullanımında erkek kullanıcı sayısı daha fazla…

Online Aktiviteler Artıyor

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgınının Dijital Kullanıcı Eğilimlerine Etkisi
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgınının Dijital Kullanıcı Eğilimlerine Etkisi

Covid-19 salgını ile dünya genelinde evde geçirilen vakit arttı. Bu sebeple online dijital aktivitelerimizde de artış söz konusu… En fazla yapılan dijital aktivitelerin başında TV izleme ve sosyal medya kullanımı geliyor. Tabi bu süreçte mesajlaşma uygulamaları ile de daha fazla vakit geçirildi.

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgınının Cinsiyete Göre Dijital Eğilimlere Etkisi -
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgınının Cinsiyete Göre Dijital Eğilimlere Etkisi

Dijital aktivite tercihlerinin cinsiyete göre dağılımına baktığımızda ise kadın kullanıcılar daha fazla TV izlemiş ve sosyal medyayı ve mesajlaşma uygulamalarını erkek kullanıcılara göre daha fazla kullanmış. Erkek kullanıcılar ise video oyunları ile daha fazla vakit geçirmiş görünüyor…

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Devam Etmesi Planlanan Yeni Dijital Davranışlar
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Devam Etmesi Planlanan Yeni Dijital Davranışlar

Kullanıcıların bu süreçte vakit geçirmek için aslında en çok yaptıkları dijital aktivitelere devam etmeyi planlıyor. Bu yeni alışkanların bir süre de devam edeceğini söyleyebiliriz.

Mobil İnternet Hızları Etkilendi

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgınının Mobil İnternet Hızına Etkisi
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgınının Mobil İnternet Hızına Etkisi

Yoğun kullanımlar mobil internet hızlarını da genel olarak olumsuz etkilemiş olarak görünüyor. Dünya genelinde mobil internet hızı %3 seviyelerinde artarken, mobil internet hızı en fazla düşen ülke Çin olarak karşımıza çıkıyor.

Google Aramalarında Sıralamalar Değişti

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgınının Google Aramalarına Etkisi
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgınının Google Aramalarına Etkisi

Covid-19 Google aramalarını da alt üst etti. Mart ayında (pandeminin ilk zamanları) en fazla aranan kelime hepimizin tahmin edeceği gibi “Coronavirus” oldu. İlk 10’daki kelimelere göre insanlar süreç ile ilgili araştırmalar yaptı, merak ettiklerine cevap aradı, haberleri takip ederek güncel kalmaya çalıştı. Ve yine sosyal medya kullanımı ile ilgili de kullanıcıların aramalar yaptığını söyleyebiliriz.

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Mart Ayında Artan Covid-19 Özelindeki Google Aramaları
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Mart Ayında Artan Covid-19 Özelindeki Google Aramaları

İçerik Beklentileri Yeniden Şekillendi

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgınının İçerik Beklentilerine Etkisi
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgınının İçerik Beklentilerine Etkisi

Covid-19 kullanıcı beklentilerini de yeniden şekillendirdi… Kullanıcılar en fazla yeni film ve video içerikler ile ne/nasıl yapılır videoları ile klasik TV şovları ile ilgili beklentileri bulunuyor. Youtuber ve/veya içerik sağlayıcılara duyurulur…

Sosyal Medya Kullanımı Arttı

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgınının Sosyal Medya Kullanımına Etkisi
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgınının Sosyal Medya Kullanımına Etkisi

Sosyal medya kullanımı artmış demiştik. Sosyal medya kullanımının yaş dağılımına baktığımızda ise en fazla 16-24 yaş aralığında olduğunu görmekteyiz. Yaş arttıkça sosyal medya kullanımı azalmaktadır.

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgını Artan Sosyal Medya Kullanımının Cinsiyete ve Yaşa Göre Dağılımı
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgını Artan Sosyal Medya Kullanımının Cinsiyete ve Yaşa Göre Dağılımı

Sosyal medya kullanımının yaş gruplarına göre cinsiyet dağılımına baktığımızda her yaşta kadın kullanıcıların erkek kullanıcılara göre daha fazla sosyal medya kullandığını görüyoruz.

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgını Artan Sosyal Medya Kullanımının Ülkelere Göre Dağılımı
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgını Artan Sosyal Medya Kullanımının Ülkelere Göre Dağılımı

Sosyal medya kullanımının ülke dağılımına baktığımızda dünya genelinde sosyal medya kullanımı %47 iken, Filipinler’de bu oran %64 seviyelerine yükselmiş.

Mesajlaşma Uygulama Kullanımı Arttı

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgını Artan Mesajlaşma Uygulamalarının Kullanımlarının Cinsiyete ve Yaşa Göre Dağılımı
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgını Artan Mesajlaşma Uygulamalarının Kullanımlarının Cinsiyete ve Yaşa Göre Dağılımı

Mesajlaşma uygulamalarında da artış söz konusu olmuştu Covid-19 sürecinde. Mesajlaşma uygulamalarının yaş dağılımına baktığımızda ise yine sosyal medya kullanımında olduğu gibi yaş arttıkça kullanım azalmaktadır.

Mobil Uygulama İndirme Tercihleri Değişti

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgınının Mobil Uygulama İndirmelerine Etkisi
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgınının Mobil Uygulama İndirmelerine Etkisi

Mart ayında en fazla indirilen mobil uygulama TikTok olurken, Zoom uygulamasının indirilmesinde de artış yaşandığını görmekteyiz.

Online Alışverişe İlgi Arttı

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgınının Online Alışveriş Davranışlarına Etkisi
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgınının Online Alışveriş Davranışlarına Etkisi

Kullanıcılar bu süreçte yine E-Ticaret sitelerinde 16-44 yaş arasında kullanıcıların daha fazla vakit geçirdiklerini görüyoruz. E-Ticaret’in ilerleyen zamanlarda tüm yaş gruplarına hitap edeceğini beklemekteyiz.

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Cinsiyete Göre Online Alışveriş Davranışları
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Cinsiyete Göre Online Alışveriş Davranışları

16-54 yaş aralığındaki erkek kullanıcılar daha fazla online alışveriş ile vakit geçirmiş görünüyor. Dikkat çeken husus ise 55-64 yaş aralığındaki kadın kullanıcıların erkek kullanıcılara göre daha fazla online alışveriş sitelerinde vakit geçirmiş olması.

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Ülkelere Göre Online Alışveriş Davranışları
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Ülkelere Göre Online Alışveriş Davranışları

E-Ticaret kullanımının ülke dağılımına baktığımızda dünya genelinde %47 iken, Çin’de bu oran %67 seviyelerinde…

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgınının E-Ticaret Sektörüne Etkisi
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgınının E-Ticaret Sektörüne Etkisi

Covid-19 sürecinde kullanıcıların en fazla ilgilendikleri E-Ticaret ürünlerinin başında yiyecek-market, ev ihtiyaçlar ve kişisel ürün grupları geliyor.

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Covid-19 Salgınının E-Ticaret Trafiğine Etkisi
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Covid-19 Salgınının E-Ticaret Trafiğine Etkisi

Covid-19 sürecinde sanal market alışverişleri, teknoloji ürünleri, sağlık ve moda ürünlerine olan trafik artarken, lüks tüketim ürünleri ile turizm alanları ise büyük trafik kaybına uğramış görünüyor…

Bonus: Reklamlar Normale Dönmeli Mi?

We Are Social Covid-19 Raporu 2020 - Reklam Beklentileri
We Are Social Covid-19 Raporu 2020 – Reklam Beklentileri

Sürekli olarak reklamlarda Covid-19’e vurgu yapılmakta olduğunu görüyor ve biliyoruz… Kullanıcılara göre reklamlar normale dönmeli mi? Sorusuna cevap ise; dünya genelinde kullanıcıların yarısı reklamların normale dönmesini istiyor.

Kaynak: https://dijilopedi.com/

0 Yorum

Bir Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

®  2024 Araştırıyorum 

Düşünceler

Paylaşmak istedikleriniz mi var?

Gönderiliyor

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?