IAB Avrupa’nın IHS Markit işbirliğiyle hazırladığı AdEx Benchmark 2016 Raporu yayınlandı. Rapor, Avrupa Dijital Reklam Pazarı değerinin 2016 yılında 41,9 milyar €’ya ulaştığını ortaya koyuyor. TV reklam yatırımlarını ilk defa 2015’de geçen dijital reklam yatırımları, bu kez de 7 milyar €’luk bir farkla TV’nin önüne geçti. Böylece dijital reklamcılık diğer medya yatırımlarındaki düşüşü ya da yavaş büyümeyi dengeledi ve Avrupa’daki toplam medya yatırımlarının 112.4 milyar €’ya ulaşmasına önemli bir katkı sağladı.
2016, üst üste çift haneli büyümenin görüldüğü 7. yıl olurken, Mobil ve Video bu büyümede çekici güç oldu. Büyümenin temelinde inovasyonun, mobil ve video formatlarının medya içeriklerine entegre edilmesinin bulunduğu görülüyor.