Evet! Bir IIeX organizasyonunu daha geride bıraktık. 20 ve 21 Şubat 2017 tarihlerinde Amsterdam’da gerçekleştirilen ve ikinci kez katıldığım bu organizasyondan her seferinde akıl dolusu bilgiler ile dönüyorum. Nasıl olmasın? Düşünün, iki gün boyunca onlarca paralel oturumda doksan üzerinde sunum gerçekleştirildi. Tabi ki her birine eşlik etmek pek mümkün değil. Ben buluşma öncesinde Bizzabo aplikasyonu üzerinden ilgi alanlarıma göre kendi programımı oluşturdum. Nedir bu IIeX derseniz? IIeX, Greenbook tarafından gerçekleştirilen ve Insight Innovation platformunun bir parçası olan global bir etkinlik serisi. 2013 yılından bu yana her yıl yılda 1 kez olmak üzere dünyanın dört bir yanında gerçekleştiriliyor: IIeX Asya Pasifik, IIeX Avrupa, IIeX Latin Amerika ve IIeX Kuzey Amerika. IIeX özellikle içgörülerin iş (ticari) değerini (business value) artırmaya odaklanıyor. Teknoloji yeniliği, fikir liderliği, işbirliği ve networking üzerine odaklanarak pazar araştırma sektörünün içinden ve dışından en İYİLERİ vitrine çıkarıyor. Daha fazla bilgi için buraya tıklayınız. IIeX tam da anlatıldığı gibi! Ufuk açıcı! Daha önce pazar araştırma ile ilgili ulusal veya uluslararası katıldığım organizasyonlardan çok farklı. Pazara araştırma sektöründe şöhrete ulaşmış, kendini kanıtlamış araştırma firmalarını bu organizasyonda hissedemedim. Daha çok, pazarlama ve pazar araştırma profesyonellerine çözüm üreten genç ve cesur teknoloji şirketlerinin varlığından söz edebiliriz. Peki, neler vardı diye sorarsanız iki büyük resim aklıma geliyor: BEYİN ve BUZDAĞI. Bu ikisi gündemin içeriğini en iyi özetleyen görsellerdi diyebilirim. Tamam! Neler olduğunu hemen anlatacağım. Lakin, iki koca ve dolu günü bir çırpıda tek bir yazıya sığdırmam takdir edersiniz ki pek mümkün değil. Doya doya okumanız için 2 yazı dizisi olarak izlenimlerimi aktarıyorum. Hadi başlayalım! Girişimci teknoloji firmaları Pazar araştırma dünyasının değişimine öncülük ediyor. Market research is pretty much behind of current trends. Pazar araştırma sektörü mevcut trendlerin büyük ölçüde gerisinde. Oturum ve sunumlarda aldığım notlar arasında pazar araştırma sektörünün durumunu en iyi analiz eden tespit budur diyebilirim. Niye diye derinleştirmek isterseniz okumaya buradan devam edebilirsiniz. Konuyu dağıtmadan izlenimlerime devam edeyim. Geleneksel pazar araştırma yöntemlerinin günümüzdeki beklentileri karşılama performansı girişimci teknoloji firmalarının yeni yöntemler üretmesini sağladı. Bu firmalar, markaların geleneksel araştırma yöntemlerini tamamlayıcı ürünler ile pazarlama sorunlarına deva olacak iç görülere ulaşılmasını yardımcı oldu. Ve bilin ki bu firmalar pozisyonlarını giderek güçlendiriyorlar. Yakın zamanda pazar araştırma şirketlerinin organizasyon yapısı içerisindeki teknoloji ekiplerinden ziyade teknoloji firmaları içerisindeki pazar araştırma ekiplerinin varlığı verimli çalışma açısından daha pratik bir hal alacağını düşünüyorum. Peki, markalara hiç mi görev düşmüyor? Pazarlama bütçesi 8 milyar dolardan fazla olan ve 5 yıldır üst üste Kurumsal Sürdürülebilirlik lideri olan Unilever bu tür girişimlere destek oluyor. Unilever Ventures sayesinde pazarlama dünyasına yeni bir soluk getiren birçok firmanın sektöre değer katmasına olanak tanıyor. Çözümlerini projelerimizde de kullandığımız bu firmalardan bazıları şu şekilde: Weseethrough, Olapic, People World ve ThinkSprint. Kaynak : https://tr.linkedin.com/pulse/2017-global-ara%C5%9Ft%C4%B1rma-trendleri-eda-aybaba-%C3%A7elik
Mindstation – 2017 Global Araştırma Trendleri
iletişim için [email protected]
-
Dijital Medyayı Ölçümlemede Daha İyi Bir Yol Var
, Makale, Dijital, Medya Ölçümü, 0
Dijital denilince akla hızlı, iyi ve ucuz çözümler geliyor ama aslında dijital için iyi tanımlanmış bir şüphe ve belirsizlik...
-
Anlık Veri Paylaşımının Artıları ve Eksileri
, Makale, 0
Kimlik Krizi Akademik yayıncılık 21.yüzyılın başlarında bir kimlik krizi yaşıyormuş gibi görünüyor. Bir yandan teknolojinin çok hızlı gelişmesi büyük...
-
Google – Eşofmanlardan sonra hayat: Belirsizliğin beş sektörde tüketici üzerindeki yansımaları
, Ekonomi, Makale, Rapor, Retail, Technology, Veri, 0
Sene başından beri uzun bir yolculukta, farklı dönemlerden geçiyoruz. Bilginin ve öngörülebilirliğin düşük olduğu krizin erken dönemlerinde kendimizi gıda,...
-
Bazı Yöneticiler Araştırmalara Neden Güvenmez?
, Düşünceler, Genel, Makale, 0
Şirketlerin nereye (hedef), nasıl (strateji) gideceklerini belirlemek için bilgiye ihtiyaçları vardır. Bilgi ve öngörü olmadan doğru karar almak mümkün...
-
-
Marketing – Kehanet değil araştırma
, Genel, Makale, Media, Pazarlama, Retail, Technology, Vitrin, 0
Temel koşul tüketiciye kendini iyi hissettirmek. Hangi ürün ya da hizmet daha iyi hissettiriyorsa tercihimizi ondan yana koyuyoruz. Marka...
-
Covid-19’un Dijital Davranışlara Etkisi
, infographics, Istatistik, Makale, Media, Rapor, Technology, Veri, 0
Covid-19’un Dijital Davranışlara Etkisi Cihaz kullanımından, E-Ticaret alışkanlıklarına, sosyal medya kullanımından dijital aktivitelere kullanıcı eğilimlerinin değişimlerini sırayla incelemeye başlayalım…...
-
Kötü Macera – TTNet, Tivibu ve TürkTelekom
, Düşünceler, Genel, Technology, Vitrin, TIVIBU, TTNET, TURKTELEKOM, 3
3 Eylül 2017 her şey böyle başladı; Mısırlarımızı patlatmış, çekirdeklerimiz almış ve ailecek sinema keyfi saatimiz için koltuklarımıza oturmuştuk....
Son Yazılar
Kategoriler