Nielsen; hızlı tüketim ürünleri, perakende ve alışverişçi trendleri başlıklarında gerçekleştirdiği araştırmaya dair bir rapor yayınladı. Raporun ana başlığını, Türk alışverişçisinin dijital dönüşümü oluşturuyor.

Nielsen Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan’ın paylaştığı verilerle, küreselde internet kullanım oranı yüzde 53 iken, Türkiye’de bu oran yüzde 67 olarak karşımıza çıkıyor. Benzer şekilde sosyal medya kullanımının dünya ortalaması yüzde 42 iken, Türkiye’nin performansı yüzde 63.

Mobil tarafa gelindiğinde de yüzde 68’e yüzde 90’la fark daha da açılıyor. Cep telefonundan aktif sosyal medya kullanımı oranı dünyada yüzde 39 ve Türkiye’de yüzde 54 olarak görülüyor. Veriler, Türk tüketicisinin sosyal medyada, ABD ve Çin’e göre yüzde 50 daha fazla vakit geçirdiğini ortaya koyuyor.

Yeni alışverişçi

Peki, Türk tüketicisinin dijital dönüşümde ortaya koyduğu bu performans alışverişçi kimliğine nasıl yansıyor? Nielsen’in raporu, yeni bir alışverişçi profilinin doğuşuna dikkat çekiyor. Şekerel Erdoğan bu yeni profili, “Bu, bilinen geleneksel alışverişçiyle temelde aynı motivasyonlarla hareket eden, ancak daha güçlü bir konumda olan bir alışverişçi modeli” şeklinde tanımlıyor.

Dijital dönüşümün önemli ayaklarından birini oluşturan perakendede e-ticaret, gelecek vadeden başlıklardan biri. Rapora göre, toplam perakendenin yüzde 9’unu oluşturan e-ticaretin 2020’de yüzde 12’ye çıkacağı tahmin ediliyor. Türkiye perakende pazarında e-ticaretin payı global ortalamanın altında bir performans seyrediyor. Türkiye’nin online alışverişteki tercihlerinde ise ilk dört kategoriyi; bebek bakım, ev temizlik ürünleri, kişisel bakım, evcil hayvan maması oluşturuyor.

0 Yorum

Bir Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

®  2024 Araştırıyorum 

Düşünceler

Paylaşmak istedikleriniz mi var?

Gönderiliyor

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?