Roamler, %43’ü kadın, %57’si erkek olan toplamda 300 katılımcı ile gerçekleştirdiği araştırmasında; Ramazan ayı süresi boyunca tüketicilerin Ramazan ayına özel alışverişlerini, alışkanlıklarını, marka tercihlerini tespit etti. Bu araştırma sonucunda ulaşılan sonuçlar ise şu şekilde:

Katılımcıların büyük bir kısmı (%68) Ramazan ayında gıda fiyatlarında bir artış olduğunu düşünüyor ve mutfak masrafları için ekstra bir bütçe ayırıyor. Katılımcıların en çok bütçe ayırdığı üç gıda kategorisi ise; et/balık (%62), kahvaltılık (%60) ve meyve/sebze (%53) oldu.

Katılımcılar Ramazan ayında, iftar için  en çok arkadaşlarının ve ailelerinin evine (%91), daha sonra restorana (%76) gidiyor. Katılımcıların %21’lik bir kısmı ise iftar için online yemek siparişi veriyor.

Bu sonuçlara göre, hanede yaşayan kişi sayısı arttıkça et/balığa bütçe ayıran hane sayısı da artıyor. Örneğin; 2-3 kişilik hanelerin %63’ü et/balığa bütçe ayırıyorken, 6-8 kişilik hanelerin %81’i et/balığa bütçe ayırmaktadır.  Bunun yanı sıra hanede yaşayan kişi sayısı arttıkça meyve ve sebzeye bütçe ayıran hane sayısı da azalıyor. Bu oranlara ek olarak hanedeki kişi sayısının artması ile hazır yemek ve hazır çorbaya bütçe ayıran hane sayısı da artmakta. Online sipariş verme oranı ise, hanedeki kişi sayısı arttıkça azalmaktadır. Örneğin tek kişilik hanelerin %40’ı online yemek siparişi verirken, 2-3 kişilik hanelerin %22’si, 4-5 kişilik hanelerin %19’u, 6-8 kişilik hanelerin ise %6’sı online yemek siparişi vermektedir.

Katılımcıların iftar sofralarında en çok tercih ettiği içecek markası ise Coca Cola (%49) olurken, markayı Lipton Ice Tea (%31) ve Uludağ (%22) markaları takip etti. Ayrıca katılımcılar pide (%81), hurma (%57) ve güllaç (%48) ürünlerini sadece Ramazan ayında tükettiğini belirtti.

İftardan sonra içilen çay için en çok tercih edilen markalar Çaykur (%49) ve  Lipton (%26)  olurken, katılımcılar kahve markası tercihlerinin Kuru Kahveci Mehmet Efendi (%33) ve Cafe Crown (%18) olduğunu belirtti.

İftar sonrası tatlı ve dondurma tüketiminde katılımcılar büyük bir oranda “Algida” (%68) markasını tercih ederken %22’si açık dondurmayı tercih etmekte. Katılımcılar tatlı tüketiminde ise %74 oranında yerel pastaneleri tercih ettiğini belirtti.

Yaygın görüşün aksine çoğu katılımcı iftarda hazır çorba kullandığını belirtirken (%41) en çok tercih edilen hazır çorba markası “Knorr” (%70) oldu.

 

Ramazan’a özel yaptıkları reklam ile en çok dikkat çeken markalar ise; Coca Cola, Didi ve Algida oldu. Katılımcılar büyük bir oranda Ramazan ayına özel yapılan iftar ve sahur programlarını takip etmediğini (%64) belirtirken, iftar ve sahur programlarını takip eden katılımcıların (%36) en çok takip ettiği üç kanal sıralaması ise şu şekilde oldu: Atv (%50), TRT (%21), Kanal D (%7).

Kaynak: fmcgturkiye.net

0 Yorum

Bir Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

®  2024 Araştırıyorum 

Düşünceler

Paylaşmak istedikleriniz mi var?

Gönderiliyor

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?