Rapora genel olarak baktığımızda 7.77 milyarlık bir datanın değerlendirilmesinden bahsediyoruz. 5.16 milyar unique mobil cihaz, 4.57 milyar internet ve 3.81 milyar aktif sosyal medya kullanıcısı bulunuyor.
Sosyal Medya Kullanıcı Sayısı Arttı
Bu durumu daha sağlıklı analiz edebilmek için, biraz daha derinlere inmemiz gerekecek tabi. Küresel olarak aktif sosyal medya kullanıcısı yani sosyal medya kullanım oranı hala %50’yi aşmadı ama çok yaklaşmış durumda. Biz bu durumun Covid-19 sürecinin etkisi olduğunu düşünüyoruz. Bu oran 2019 Ocak We Are Social raporunda %42 seviyesindeydi.
Aslında burada çok fazla açıklanması gereken bir durum yok, genel olarak bütün metriklerde ciddi yükseliş gözüküyor. Bizim en çok dikkatimizi çeken tabiki 128 Milyonluk cep telefonu kullanıcı sayısı artışı oldu. 304 milyonluk sosyal medya kullanıcısına yukarıda değindiğimiz gibi evde kaldığımız şu dönemde tam olarak olması gerektiği gibi bir artış söz konusu.
Yine hiçbirimizin şaşırmayacağı gibi ekranlara ayırdığımız süreler artmış durumda. Televizyondan akıllı saate kadar tüm ekranlara kitlenmiş durumdayız. GlobalWebIndex tarafından yapılan ayrıntılı araştırmalar, tüm dünyadaki insanların koronavirüs etkisi ile dijital cihazlarına çok daha fazla zaman ayırdığını ortaya koyuyor. Ayrıca televizyon tarafındaki artış çok şaşırtıcı olmamakla beraber Netflix verileri ile desteklenebilir. Netflix trafiğinin koronavirüs döneminde tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştığını GlobalWebIndex datalarında görebilmek mümkün. Özetlemek gerekirse tahminlerimiz dışında çok fazla dişe değer bir data yok. Sadece bizim düşüncülerimizi kanıtlamış oldu We Are Social bu çalışmasıyla.
Gerek iş için, gerek sosyalleşmek için son zamanda ciddi bir dijital aktivite artışı söz konusu. Dış dünya ile iletişim kurabileceğimiz tüm araçları şu dönemde yoğun miktarda kullanıyoruz ve bu oran katlanarak artacak gibi gözüküyor. Webinarlar, iş toplantıları hatta mülakatlar bile artık online ortama taşınmış durumda.
Bu süreçte bizzat merak ettiğimiz bir konu var; internet altyapısı. Kullanım oranı arttıkça bant genişliği yetmemeye başlıyor gibi hissediyoruz. Hislerimiz aşağıda paylaşacağımız data ile sayısal karşılık buluyor. Birçok ülkede internet hızı düşmüş, bizim ülkemiz de bu düşüşten nasibini almış gibi gözüküyor.
Covid-19 Döneminde Trend Olan Siteler Hangileri?
Bu dönemde hangi web siteleri trafiklerini artırdı, kullanıcılar daha çok hangi web sitelerini ziyaret ediyor gibi konular açıkcası yine herkes tarafından merak edilen bir diğer husus. We Are Social Nisan 2020 raporu bu konuya açıklık getirir nitelikte bir derleme yapıyor. Bu derlemeye göre;
Bu arada Youtube’un Facebook’u geçmesi “Facebook bitti, can çekişiyor” dedirtmeye devam ediyor.
Covid-19 Döneminde Google Arama Trendleri
Bu listede en dikkat çekici noktalar EBA ve ZOOM diye düşünüyoruz. Coronavirus ve Coronavirus long tail sorgularının zaten trend olacağını tahmin ediyorduk ama bu dönemde çok ciddi sıçrama yapan ZOOM ve ülkemizden çıkan EBA sorguları farklılık oluşturmuş gözüküyor.
Covid-19 Döneminde İnsanlar Hangi İçeriklerle İlgileniyor?
Meslektaşlarımızın asıl merak ettiği konuya gelmiş bulunuyoruz. Koronavirüs döneminde birçok marka farklı mecralara farklı işler yapmaya devam ediyor. Vizyon sahibi markalar erken davranarak hızlı hareket etti ve bu tepkiyi hızlıca verdi. Fakat bazı kurumlar geç kalmış görünüyor. Peki kullanıcılar bu süreçte en çok hangi içeriklere ilgi gösteriyor? Bunu aşağıdaki tabloda çok net görebileceğiz.
Dikkatimizi çeken noktalardan biri aslında “Nasıl Yapılır?” videoları. Markaların da şu dönemde en çok tercih ettiği içerikler bunlar diyebiliriz. Bunun dışında popüler dizilerin tekrarları elbette ülkemizde ve dünyada çok tüketiliyor. Aşk-ı Memnu bilmem kaçıncı kez tekrar tekrar yayınlanıyor. İşin ilginç tarafı hala aynı heyecanla izleniyor. Bunun dışında hayatımıza giren diğer yeni alışkanlıklardan biri de ünlülerin akım başlatmakta başı çektiği canlı konserler ve sohbetler diyebiliriz. Şuan hemen hemen her marka acaba ne yapsak canlı yayınlasak derdindeler, çünkü artık hedef kitle bunu bekliyor. Marka iletişimi konusunda bu dönemde ciddi revizyonlara gidildiği ve gitmeyenlerin mutlaka iletişim stratejilerini gözden geçirmesi gerektiğini düşünüyoruz.
Bütün bunların dışında ilgimizi çeken diğer dataları yorumlamak isteriz.
KoronaVirüs Döneminde En Çok Hangi Sosyal Mecralar Talep Görüyor?
- Youtube
- Facebook Msg
- TikTok
KoronaVirüs Döneminde Uygulama Dünyasında Durum Ne?
- Tiktok
- Facebook Msg
- Zoom
Bu arada top 10 içerisinde Netflix de yerini almış.
KoronaVirüs E-Ticaret Dünyasını Nasıl Etkiledi?
Öncelikle ilgimizi çeken 2 veri grubu var. Birincisi e-ticaret davranışlarının yaş gruplarına göre dağılımı, ikincisi ise en çok talep gören e-ticaret sektörleri.
İnternetten alışveriş yapan kişiler arasında daha önceleri çok daha genç kitle görülüyorken, şuan yaş olarak ilerlemiş kullanıcıların da e-ticaret tarafına ilgi gösterdiği yani internetten alışveriş yapma konusuna ilgi gösterdikleri görülüyor.
Süpermarketler %251 büyüme gösterdi!
En çok rağbet gören kategorilerden biri de tahmin edebileceğimiz gibi süpermarketler. %251 büyüme ile ciddi bir fark gözlemleniyor. Bu süreçte birçok kişinin market alışverişini mümkün oldukça dışarı çıkmadan yapmaya özen gösterdiği de görülüyor.
Peki Korona Virüs sizlerin hayatında neler değiştirdi? Bu dönemde gerek yaşam döngünüzde gerek dijital alışkanlıklarınızda yaşadığınız farklıları yorumlara bekliyoruz!
Bu arada orjinal raporu incelemek isteyenler için buraya bırakıyoruz;
We Are Social 2020 Nisan Orjinal Raporu
Digital 2020 April Global Statshot Report (April 2020) v01 from DataReportal