31 Ocak tarihi ile yayınlanan We Are Social ve Hootsuite’in birlikte yayınladığı “Digital in 2019” raporunda en güncel dünya İnternet kullanım istatistikleri ve sosyal medya istatistiklerini bu yıl da sizler için derledik. Bakalım Dünya’da 2018’de İnternet ve sosyal medya istatistikleri ile ilgili istatistikler nelerdir? Yazımız şu başlıkları içeriyor:
- Dünya İnternet, Sosyal Medya ve Mobil Kullanım İstatistikleri
- Dünya İnternet Kullanıcılarının Yaş Dağılımları
- Dünyada İnternet Kullanım İstatistikleri
- İnternet Kullanım Araçları
- Sosyal Medya İstatistikleri
- En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları
- Facebook İstatistikleri
- Instagram İstatistikleri
- Snapchat İstatistikleri
- LinkedIn İstatistikleri
- Mobil Kullanıcı İstatistikleri
- E-Ticaret İstatistikleri
2018 yılının İnternet, sosyal medya ve mobil kullanıcı istatistikleri;
- 4.38 milyar İnternet kullanıcısı, dünya nüfusunun %56’sı
- 3.48 milyar sosyal medya kullanıcısı, dünya nüfusunun %45’i
- 5.11 milyar mobil kullanıcısı, dünya nüfusunun %67’si
- 3.25 milyar mobil sosyal medya kullanıcısı,dünya nüfusunun %42’sini ifade etmektedir.
2018 verilerle karşılaştıracak olursak en büyük artış internet kullanıcı sayısında olmuştur.
- 4.02 milyar internet kullanıcısı, dünya nüfusunun %53’ü
- 3.19 milyar sosyal medya kullanıcısı, dünya nüfusunun %42’ si
- 5.13 milyar mobil kullanıcısı, dünya nüfusunun %68’ i
- 2.95 milyar mobil sosyal medya kullanıcısı,dünya nüfusunun %39’unu ifade etmektedir.
Dünya İnternet Kullanıcılarının Yaş Dağılımları
Sosyal medya kullanım istatistikleri ve İnternet kullanım istatistiklerinin yaş dağılımına baktığımızda İnternet kullanımının neredeyse çocukluktan başladığını görüyoruz.
Dünyada İnternet Kullanım İstatistikleri
Dünya İnternet kullanım istatistiklerine baktığımızda genel kullanıcı sayısı toplamda 4.38 milyar kişi ki bu oran dünyanın yarısından fazlası anlamına geliyor. Mobil internet kullanıcı sayısı ise 3.98 milyar. Bu oran dünya internet kullanıcı sayısının neredeyse yarısının mobil kullanıcı olduğunu göstermektedir.
Sosyal Medya İstatistikleri
2017 yılı sosyal medya istatistikleri verilerine göre dünyada 3.2 milyar sosyal medya kullanıcısı bulunmaktaydı. 2018 sosyal medya istatistiklerinde bu sayı 3.48 milyara ulaşmış durumda. Dünya genelinin %45’i sosyal medya kullanıcı ve mobil sosyal medya kullanıcı sayıları ise 3.2 milyara ulaşmış durumdadır.
En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları
2017 yılında Facebook istatistikleri incelendiğinde 2.1 milyar kullanıcı ile lider konumundaydı. 2018 sosyal medya kullanım istatistiklerine göre Facebook 2.27 milyar kullanıcı ile yine birinci sırada karşımıza çıkıyor. En çok kullanılan ikinci platform olan Youtube‘u Instagram takip ediyor. Bu sıralamanın geçen seneki sosyal medya istatistikleri ile aynı olduğunu görüyoruz. Ancak geçen yıl Tumblr kullanıcı sayısı Twitter kullanıcı sayısının önüne geçmişti. Bu yıl Tumblr listede bulunmuyor.
Not: 2017 sosyal medya istatistiklerine göre Tumblr kullanıcı sayısı 794 milyondu.
2018 Facebook İstatistikleri
Aylık aktif Facebook kullanıcı sayısı 2.12 milyar ulaşmış durumda. 2018 yılında Facebook’un toplam kullanıcı sayısının %56’sı erkek, %44’ü bayandı. Bu durum bu yılda devam ediyor.
Facebook Kullanıcıları Yaş Dağılımları
Facebook kullanıcılarının geneli 18-34 yaş grubu arasındadır. Facebook pazarlama çalışmalarında hedefleme yaparken bu istatistiği dikkate almanızı öneririm.
Facebook Kullanım Araçları
Facebook kullanıcılarının %96’sı bu platformu mobil araçlar üzerinden kullanmaktadır. Bu kullanıcı sayısı olarak 2 milyar kullanıcı demek! Facebook reklamlarınızı tasarlarken bu istatistik size önemli ipuçları verecektir.
Instagram İstatistikleri
2018 Instagram kullanıcı istatistiklerinde durum biraz farklı. Geçen yılın verilere göre Instagram 800 milyon kullanıcıya sahipti ve kadın-erkek kullanıcı dağılımı neredeyse birbirine eşit olarak dağılmaktaydı. Instagram’ın kendi açıklamasında kullanıcı sayısının 1 milyar olduğu duyurulmuştu. Ancak raporda toplam Instagram kullanıcı sayısı 894 milyon olarak açıklandı.
Instagram Kullanıcılarının Yaş Dağılımı
Instagram kullanıcılarının 1/3’ü 18-34 yaş grubu arasındadır.. Kullanımı oldukça yaygın olan Instagram‘ın Facebook‘a göre yaş grubu arttıkça kullanım oranının düştüğü görülmektedir.
Twitter İstatistikleri
2018 Twitter kullanıcı istatistiklerine göre 250 milyon kullanıcısı olan Twitter’ı %65.5 lik dağılımla erkeklerin yoğun olarak kullandığı platform olduğunu görüyoruz. Diğer mecralara göre cinsiyet dağılımının en farklı olduğu mecra yine Twitter olarak karşımıza çıkıyor.
Twitter Kullanıcılarının Yaş Dağılımı
Twitter kullanıcılarının 1/3’ü 25-34 yaş grubu arasındadır. Twitter’ın diğer mecralara göre yaş olarak daha yüksek bir kitleye hitap eden bir mecra olduğunu söyleyebiliriz.
Snapchat İstatistikleri
Snapchat kullanıcı istatistiklerini bu yıl ilk kez yayınladı. Verilere göre 306 milyon kullanıcıya sahip platformda kadınların daha çok kullandığı bir platform Snapchat
Snapchat Kullanıcılarının Yaş Dağılımı
Snapchat kullanıcılarının yaş dağılımı diğer mecralardan oldukça farklı. Rapora göre her yaş grubu için hemen hemen aynı dağılıma sahip olduğunu görebiliyoruz.
LinkedIn İstatistikleri
LinkedIn kullanıcı istatistiklerini de yayınladı. Verilere göre 604 milyon kullanıcıya sahip platformda yine erkek kullanıcıların biraz daha fazla olduğunu görüyoruz.
LinkedIn Kullanıcılarının Yaş Dağılımı
LinkedIn kullanıcılarının 1/3’ü 18-34 yaş grubu arasındadır.
Mobil Kullanıcı İstatistikleri
Mobil kullanıcı sayısı her yıl düzenli olarak artmaktadır. 2018 mobil kullanıcı istatistiklerine baktığımızda da mobil kullanıcı sayısının 5.1 milyar olduğunu görmekteyiz. Görüldüğü üzere bu oran dünya nüfusunun %67’sine denk geliyor.
Mobil Kullanıcı Araçları
Mobil kullanıcılarının hiç kuşkusuz en çok kullandığı araç akıllı telefonlar. Mobil kullanıcıların %67’si akıllı cihaz kullanıcısı olarak karşımıza çıkmaktadır.
Mobil Uygulama İstatistikleri
2018 mobil uygulama istatistiklerine baktığımızda geçen yıl boyunca toplam 194 milyar uygulama indirilmiş. Mobil uygulamalara harcanan para miktarı ise 101 milyar dolar. Gelecek mobilde!
Mobil Kullanım Trafiği
Yıllar içerisinde web site trafiklerinin mobil payı artmaktadır. 2009 yılında web site trafiklerinin mobil payı %1 bile değilken, 2017 yılı itibariyle web site trafiklerinin yarısı mobilden sağlanmaktaydı. 2018 yılında ise bu oran %71’lere ulaşmış durumda.
E-Ticaret İstatistikleri
E-Ticaret Sektörleri
2017 E-Ticaret istatistiklerine göre en çok harcama moda ve güzellik malzemelerine yapılmıştı. 2018 yılında da harcamalar yine en çok moda ve güzellik malzemelerine yapılmış. Bu harcamalar geçen yıl ile kıyaslandığında;
En yüksek artış yine moda ve güzellik malzemelerinde gerçekleşmiş. En az artışa sahip harcama alanı ise müzik sektöründe gerçekleşmiş. Geçen yıl ise en düşük artış oyun sektöründe gerçekleşmişti.
2018 E-Ticaret istatistiklerine göre tüketim mallarına yapılan harcamalar %37’i artarak 1.78 trilyon dolarlık bir harcama gerçekleşmiş.