Ipsos, Türkiye de dahil olmak üzere Avrupa ülkelerinde yaşayan varlıklı kesimi, Ipsos Affluent Survey adlı araştırmasıyla mercek altına aldı. Araştırma kapsamında varlıklı kesimin İş Hayatı, Tatil ve Seyahat Tercihleri, Teknolojik Cihaz Sahiplikleri, Ürün Sahiplikleri ve Medya Tüketimleri incelendi.

Araştırmaya dahil edilen 21 Avrupa ülkesindeki nüfusun toplam %13’ünü varlıklı kesim oluşturuyor, varlıklı kesimin nüfusu yaklaşık 52 milyon.

 

Avrupalı Varlıklı Tüketiciler Dört Kümeye Ayrıldı

 

Araştırma kapsamında Avrupa’daki varlıklı kesim dört kümede incelendi;

  • 21 – 34 Yaş, Mileniyaller (Millenials)– 8.8 milyon kişi
  • 52 – 70 Yaş, Baby Boomer kuşaktakiler – 18.2 milyon kişi
  • Internette 15 dk veya üstünde zaman geçirmiş ve herhangi bir içerik üretmiş olan kişilerden oluşan İçerik Yükleyenler – 8.6 milyon
  • 6 ya da daha fazla kez yurtdışı seyahatine çıkanlar Gezginler – 6.6 milyon kişi

 

Mileniyaller (Millenials) grubunun ortalama yaşı 29, ortalama kişisel gelirleri 44,384 Euro, %67’si üniversite veya yüksek lisans mezunu, haftada ortalama 45 saat çalışıyorlar, %16’sı kendi işini yapıyor, %81’i ise başka bir iş yerinde çalışıyor. %36’sının ikinci bir evi var.

 

Baby Boomer kuşaktakilerin ise ortalama yaşı 59, ortalama kişisel gelirleri 52,994 Euro, %49’u üniversite veya yüksek lisans mezunu, haftada ortalama 37 saat çalışıyorlar, %19’u kendi işini yapıyor, %57’si ise başka bir iş yerinde çalışıyor. %34’ünün ikinci bir evi var.

 

Internette 15 dk veya üstünde zaman geçirmiş ve herhangi bir içerik üretmiş olan kişilerden oluşan İçerik Yükleyenler grubunun ise ortalama yaşı 42, ortalama kişisel gelirleri 51,558 Euro, %64’ü üniversite veya yüksek lisans mezunu, haftada ortalama 45 saat çalışıyorlar, %23’ü kendi işini yapıyor, %67’si ise başka bir iş yerinde çalışıyor. %51’inin ikinci bir evi var.

 

6 ya da daha fazla kez yurtıdışı seyahatine çıkan Gezginler grubunun ortalama yaşı 45, ortalama kişisel gelirleri 79,027 Euro, %68’i üniversite veya yüksek lisans mezunu, haftada ortalama 48 saat çalışıyorlar, %25’i kendi işini yapıyor, %67’si ise başka bir iş yerinde çalışıyor. %48’inin ikinci bir evi var

 

21 – 34 Yaş aralığındaki Mileniyal Varlıklı Kesim hala basılı medyayı serviyor

 

Varlıklı kesimin Mileniyal grubu günde 53 dakika kitap, gazete vb okurken, Baby boomer grubu ise 51 dakika okuyor. İçerik Yükleyenler ve Gezginler grupları ise günde 1 saatlerini okumaya ayırıyor.

Gezginler grubundaki varlıklı kesim diğer gruplara göre daha az TV izliyor fakat uluslararası TV kanallarını izlemede öne çıkıyorlar.

Mileniyal grubundaki Varlıklı kesim günde 132 dakika TV seyrediyor, Baby boomer’lar 128 dakika, İçerik Yükleyenler 133 dakika, Gezginler ise 126 dakika TV izliyor.

Gezginler grubundaki varlıklı tüketiciler aynı zamanda uluslararası dijital medyayı da en çok tüketen grup olarak karşımıza çıkıyorlar.

Mileniyal grubundaki varlıklı tüketiciler günde 157 dakika ile online olarak en fazla vakti geçiren grup oluyorlar fakat en pasif kalan grup da yine Mileniyal’ler olarak Ipsos Affluent Survey’de karşımıza çıkıyor. Günlük Online vakit geçirme sayısı diğer gruplarda ise şöyle;

Baby boomer’lar 87 dakika

İçerik Yükleyenler 147 dakika

Gezginler 134 dakika

 

Sosyal medyada en çok vakit geçiren varlıklı tüketici grubu ise İçerik Yükleyenler;

Akıllı telefon sahipliği ise tüm gruplarda %80’lerde..

Mileniyal gruptaki varlıklı tüketicilerin %57’si, mobil teknolojilerin günlük hayattaki aktivitelerinde merkezde olduğunu belirtiyor.

Tablet sahipliğine baktığımızda ise tüm gruplarda %50’nin üzerinde olduğu görülüyor:

Avrupa’daki varlıklı kesimin %5’i giyilebilen teknolojilere sahipken, bu ortalamayı Baby boomer grubunun düşürdüğü gözlemleniyor:

Varlıklı kesimin ortalama %38’i ürün ve hizmetlerle ilgili bilgi araştırmak için tablet veya mobil telefonunu kullandığını iletiyor.

Varlıklı kesim ortalama olarak en az 5 kez tatile çıkıyor. Tatillerde lüks mutlaka öncelik olarak görülüyor.

Avrupa’daki varlıklı kesim genel olarak Avrupa Birliği konusunda daha pozitif düşünüyor.

Türkiye’deki varlıklı tüketiciler Avrupa Birliğine katılmak konusunda istekli gözüküyor.

Avrupalı varlıklı kesimin, Avrupa Futbol Şampiyonasındaki favori ülkeleri Almanya.

Avrupalı varlıklı kesimin “bon viveur” olarak nitelendirmek mümkün

 

İster gastronomik bir restoranda yeni lezzetlerin keşfi olsun ya da evde yemek pişirmek olsun, Avrupalı varlıklı kesimin hayatı güzel yaşamak yönünde eğilimleri olduğunu söyleyebiliriz.

 

Zevk için evde yemek pişirmeyi Avrupalı üst düzeyler için tercih edilebilir değil diye düşünebilirsiniz fakat yanılıyorsunuz. C düzeyindeki tüketiciler (CEO; CFO tarzı üst düzey görevleri olan varlıklı kesim)in hemen hemen yarısı kendileri için evde yemek pişirmekten keyif alıyorlar.

Keyif için evde yemek pişiren Avrupalı varlıklı kesime ülke bazlı baktığımızda en çok İrlandalıların bu konuda zevk aldığını görüyoruz. Türkiye’nin varlıklı kesimi ise %48 oranında kendim için yemek pişirmekten zevk alırım diyor.

Ipsos Affluent Survey Hakkında

Avrupa’daki varlıklı kesimi mercek altına alan bu araştırma, 52.2 milyon Avrupalıyı temsil ediyor. Araştırmanın evreni 18 yaş üstü bireylerin %13’ünü oluşturuyor. Araştırma 21 ülkede gerçekleştirildi ve her bir ülkedeki hanelerin %20’si hane gelirini bizzat sağlayan kişilerden oluşuyor.

Yönetim Kurulu Başkanı, CEO, CFO veya diğer üst yönetim ünvanlarında veya yönetim kurulu üyeliklerinde çalışan bireyler çalışan varlıklı kesim olarak tanımladı, diğerleri ise kendi işinin sahibi olan bireylerden oluşturuldu.

0 Yorum

Bir Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Düşünceler

Paylaşmak istedikleriniz mi var?

Gönderiliyor

®  2018 Araştırıyorum 

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?