Tercihlerimize, beklenti ve ihtiyaçlarımıza dönük hizmetlerle, ürünlerle ve bilgilendirmelerle karşılaşmayı istiyoruz. Öte yandan online ortamlarda belirttiğimiz kişisel bilgilerimizin kullanılması da bizi rahatsız ediyor. Bu çelişkili durum “The Personalisation – Privacy Paradox” adıyla çok çeşitli akademik ve sektörel çalışmalarda incelenmeye başladı. Ipsos’un 25 ülkede gerçekleştirdiği Ipsos Global Trends Araştırması’nın bir kısmında da bu konuya değiniliyor.

Ipsos Global Trends Araştırması kapsamında tüketicilere “kişiselleştirilmiş hizmet ve ürünler almak için kişisel bilgilerinizi vermek konusunda kendinizi rahat hissediyor musunuz?” diye soruldu. Global sonuçlara göre %43’lük bir oran bu konuda kendini rahat hissediyor. Türkiye’de de bu oran ortalamaya çok yakın. (%42).

Firmaların tüketicilerin kontrolü dışında edindiği internette gezinme bilgisi, konum bilgisi gibi otomatik bilgileri kullanımı konusunda ise global olarak %41 oranında rahat hissediyoruz. Fakat Türkiye sonuçlarına baktığımızda bu oran %54’ü gösteriyor.

Gençler kişisel verilerini paylaşmak konusunda bizleri şaşırtmıyor. 18 -24 yaş aralığındaki gençler, kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetler karşılığında kişisel verilerinin paylaşılması konusuna en pozitif bakan kitle olarak karşımıza çıkıyor (%51). Fakat yine de firmaların kişisel verileri nasıl kullandığı konusunda gençlerin endişeleri de artıyor. 3 yıl önce bu konuda, %60 olan endişeli gençlerin oranı son sonuçlarda %68’e çıkmış durumda. Gençlerin kişisel verilerini devletlerinin nasıl kullandığı konusundaki endişeleri ise daha da fazla bir artış göstermiş, üç yıl önce %58 olan oran %67’ye çıkmış.

Herhangi bir web sitesinde işlem yaparken bir adımı kabul etmek için gerekli olan kurallar ve koşulları tam olarak okurum diyenlerin oranı global ortalamada %29. Türkiye’de ise %27 olarak görülüyor. Bu %29’luk oran bile fazla bir beyan olarak nitelendirilebilir. Nedeni için bir örnek vermek gerekirse; PC Pitstop bu konuda ufak bir test yapıyor ve Son Kullanıcı Lisans Sözleşmesi’ndeki (EULA) koşullardan birine 1000 Dolarlık bir ödül gizliyor ve bu ödül ancak dört ay ve 3,000 indirmeden sonra bir kullanıcı tarafından fark edilip talep ediliyor.* Tek bir örnek tüm kitleyi tabi ki temsil etmez ama bu konudaki genel beyanla pratikte olan arasında bir fark olabileceğini gösteren etkili bir örnek olarak değerlendirilebilir.

http://www.pcpitstop.com/spycheck/eula.asp

0 Yorum

Bir Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

®  2024 Araştırıyorum 

Düşünceler

Paylaşmak istedikleriniz mi var?

Gönderiliyor

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?