Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği’nin (TÜSİAD) geniş kapsamlı “Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: e-Ticaret” raporu yayımlandı.

Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği’nin (TÜSİAD) geniş kapsamlı “Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: e-Ticaret” raporu yayımlandı.

GittiGidiyor ve The Boston Consulting Group (BCG) destekleriyle hazırlanan rapor, Türkiye’nin dijital dönüşüm alanındaki en önemli göstergelerinden biri olan e-ticaretteki potansiyelini ortaya koyarken, e-ticaretin önündeki gelişim fırsatlarına ve bu fırsatların değerlendirilmesi için atılması gereken adımlara da dikkat çekiyor.

Raporun kamuoyu ile paylaşıldığı toplantıda konuşan TÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Erol Bilecik, e-ticaret hızla büyümeye devam etse de, e-ticaretin toplam perakendeden aldığı payın henüz yüzde 3.5 seviyesinde olduğunu belirtti.

İşte rapordan öne çıkan bazı bulgular:

Global e-ticaretin hacmi son 4 yılda 630 milyar dolardan 1,6 trilyon dolara, toplam perakende içerisindeki payı ise yüzde 4,2’den yüzde 8,5’e ulaştı. 2021 yılında bu oranın yüzde 13 seviyesine ulaşması bekleniyor.

  • 2020 yılında global e-ticaret hacminin yüzde 64’ünün gelişmekte olan ülkeler tarafından oluşturulması bekleniyor. Dünyada, sınırlar ötesi e-ticaret hacmi 400 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Sınırlar ötesi e-ticaret büyümesine devam ederek, 2020 yılında 1 trilyon dolar sınırına yaklaşacak.
  • Türkiye’de e-ticaretin hacmi 2016 itibarıyla 17,5 milyar TL’ye ulaştı. 2012 yılında yüzde 1,7 olan e-ticaretin toplam perakendedeki payı ise yüzde 3,5’e yükseldi.
  • Türkiye’de klasik perakendecilerin toplam e-ticaret pazarından aldığı pay yaklaşık yüzde 30 seviyesinde.
  • Global çapta mobilin e-ticaret payı yüzde 44 iken Türkiye’de bu oran henüz yüzde 19 seviyesinde.
  • 2016 yılı itibarıyla Türkiye’de e-ticaret işlemlerinin yaklaşık yüzde 19’u akıllı telefon ve tabletler üzerinden gerçekleşti. 2021 yılı için bu oranın yüzde 49 seviyesine ulaşacağı tahmin ediliyor.
  • Türkiye’de online alışverişin tercih edilmesindeki en önemli etken uygun fiyat beklentisi.
  • Türkiye’de internet kullanan her 3 kişiden sadece 1’i online alışveriş yapıyor.
  • Tüketiciler ürün araştırmalarını mobilde, satın almaları ise daha çok masaüstünde yapıyor.

 

Raporda Türkiye’de e-ticaretin potansiyelini yakalaması için atılması gereken adımlar ise şu 5 başlıkta toplandı:

  • Sektör ve idari yapı arasında etkin iletişimin sağlanması
  • Algı ve dijital okuryazarlığın artırılması
  • Perakendecilerin e-ticaret ekosistemine daha fazla dahil olması
  • Teknik altyapının iyileştirilmesi
  • Mevzuatın sektörün gelişimini destekleyecek şekilde düzenlenmesi

 

Rapor, Rapor Sunumu ve Infografik fazlası için http://www.eticaretraporu.org/

 

 

0 Yorum

Bir Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

®  2020 Araştırıyorum 

Düşünceler

Paylaşmak istedikleriniz mi var?

Gönderiliyor

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?