Kendilerini şirketin bir parçası olarak gören kadın çalışanlar, kurumlarında uzun vadeli gelecek planı yapmaya 5 kat daha yatkın. Y nesli ise kartvizitlerdeki unvanlara değil, eyleme değer veriyor.
Kurum kültürü gelişimi alanında sektör ve ölçek bağımsız tüm şirketlere mükemmel iş yerleri inşa etmeleri konusunda destek veren araştırma ve danışmanlık kurumu Great Place To Work Enstitüsü, Best Workplaces for Women araştırma sonuçlarını açıkladı. 400 bin kadın çalışanın katıldığı araştırma, kadınların iş hayatındaki rolüne ilişkin önemli verileri içeriyor. Liderlik, saygı, hakkaniyet, gelişim olanakları ve kişisel destek gibi faktörlerin değerlendirildiği ve en az elli kadın çalışanın istihdam edildiği şirketlerin yer aldığı araştırmaya göre, en iyi işveren şirketlerindeki kadın çalışanların yüzde 95’i şirketlerine güven duyuyor.
Kendilerini takımın gerçek üyesi hisseden kadınların kariyer planı daha uzun
Great Place to Work İletişim ve Pazarlama Müdürü Volkan Tarsus,“Kendilerini şirketin bir parçası olarak gören kadın çalışanlar, kurumlarında uzun vadeli gelecek planı yapmaya 5 kat daha yatkın. Türkiye’deki şirketlerde bu oran 6,8 kata yükseliyor. Ayrıca kadınlar tarafından mükemmel bir iş yeri olarak tanımlanan iş yerlerinde, çalışma ortamındaki insani ilişkiler de olumlu yönde gelişiyor. Çalışanlarına ayrım yapmadan davranan şirketler, çalışan verimliliğini artırırken, ekonomik performanslarını yükseltiyor ve rekabette öne geçiyor.” dedi.
Çalışanlara cinsiyete bakılmaksınız adil davranıldığını düşünenlerin oranı yüzde 87
Cinsiyet ayrımı konusuna değinen Tarsus, sözlerine şöyle devam etti: “2017 yılında açıkladığımız Türkiye’nin En İyi İşverenleri listesinde yer alan 22 şirkette çalışan kadınların yüzde 87’si çalışanlara cinsiyetine bakılmaksınız adil davranıldığı konusunda hemfikir. Bu iş yerlerinde çalışan her 5 kadından 4’ü iş yerinde kendi olabildiğini söylüyor. ‘Burada kendim olabiliyorum ve rol yapmama gerek yok.’ diyen kadın çalışanların oranı yüzde 82. ‘Başkalarına burada çalıştığımı söylemekten gurur duyuyorum.’ diyenlerin oranı ise yüzde 86. 100 kadın çalışandan 72’si yöneticilerin kendilerine insan olarak değer verdiklerini ve onları sadece iş gücü olarak görmediklerini ifade ediyor.
Yaptığı işte anlam bulamayan Y kuşağının iş değiştirme olasılığı 3 kat artıyor
Best Workplaces for Millennials araştırmasına ilişkin verileri paylaşan Tarsus, yaptığı işte anlam bulamayan Y nesli çalışanlarının sadece yüzde 29’unun verimli olabildiğine dikkat çekti: “Araştırma bulguları, bu kuşağın iş değiştirme olasılığının X kuşağına göre 3 kat daha fazla olduğunu gösteriyor. Araştırmada, çalışanlar arasında eşitliğin sağlanmasında belirleyici bir faktör olan güven duygusunun Y kuşağını daha fazla etkilediği ortaya çıktı. Araştırmadan elde edilen bilgilere göre, Y nesli için deneyimler, onlara verilen unvanlardan ve sözlerden daha inandırıcı. Bu nesil, yöneticilerin iş-yaşam dengesinden ya da yönetimin şeffaflığından söz etmelerini değil, bu değerleri günlük çalışma deneyimlerinde görmeyi talep ediyor. Bu taleplerin karşılandığı iş yerlerinde Y kuşağı, çeviklik ve yenilikçilik konularında 8 kat daha verimli oluyor.”
Kaynak: marketingturkiye.com.tr