oronavirüs salgınının ilan edildiği andan itibaren Ipsos Hane Tüketim Paneli üzerinden haftalık olarak yayınladığımız tüketim verileri; “tüketici davranışlarının haftalık değişimini” ortaya koymaya devam ediyor. Tüm dünyayı olumsuz bir şekilde etkilemeye devam eden Koronavirüs salgını sürecinde “Evde Kal” çağrılarının dikkate alınmaya başladığı andan itibaren Türkiye’de hane içi hızlı tüketim ürünleri alışverişlerinde değişimler olduğu izleniyor.

Ipsos Hane Tüketim Paneli’nden en son çıkan verilerde görülüyor ki; hafta sonu sokağa çıkma yasağının olması Cuma günleri alışverişi etkiliyor.

Kayıt sayısı cuma günleri alışverişIpsos Hane Tüketim Paneli dijital hanelerinden akan kayıtlara göre Sağlık Bakanlığının açıklamasından sonraki 6.haftanın farklı bir özelliği daha var: Bu hafta Ramazan öncesi hafta… İlk vaka görüldü açıklaması sonrası olan stoklama haftasını izleyen haftalarda genel olarak hızlı tüketim ürünleri toplamında bir artış yoktu, bu hafta ise ilk defa büyüme görüldü. Kategoriler özelinde bakıldığında, Çorba, Et ürünleri, Dondurma ve İçecekler gibi ramazan döneminde artan ürünlerin listeye girdiği görülüyor.

hane tüketim paneli nisanKoronavirüs salgını açıklamasının yapıldığı ilk hafta sonrası hane içi tüketimde en çok büyüyen kategorilerden maya, hala ilk haftaya göre büyümesini sürdürüyor. Kolonya ve Makarna ise haftalardır daralıyor, ilk tepki alımı devam etmiyor. Sirke, un ve salça ise büyüme hızı azalan kategoriler olarak görülüyor.

ipsos hane tüketim paneli

Ipsos’un Türkiye CEO’su Sidar Gedik verilerle ilgili yaptığı değerlendirmede; “Koronavirüs açıklamasının üzerinden 6 hafta geçti, bu hafta hem virüs etkisinin devam ettiği hem de ramazan öncesi hafta olması açısından farklı bir hafta oldu.
Ramazan dönemi özel bir dönem olacak. Normalde evde yenen öğün sayısının arttığını söylüyorduk bu dönemde belki öğün azalacak ama sofradaki çeşitlilik artacaktır. İlerleyen haftalar çok önemli…Satın alımda farklı kategoriler artış gösterebilir.
Yıllardır ramazan alışverişi trendlerinden gözlemlediğimiz alışveriş 1 hafta önce başlar ve belli kategorilerin alımı öne çıkar. Bu haftayı tecrübelerimiz ışığında değerlendirdiğimiz zaman yine hazır çorba, et ve et ürünleri toz şeker ve içecekler artış gösterdi.  Bu dönemde kişisel bakım ürünlerinden 3. haftada büyümesi yüksek olan diş fırçası ve şampuan tekrar büyüme gösterdi.
Bu hafta artan tüm kategoriler (dondurma hariç) önceki dönemlerde daralan kategorilerdi, bu dönemde tekrar alınmasının ramazan etkisinin yanı sıra bir başka etken de evdeki stok azalması da olabilir. İlk haftaların en çok büyüyen kategorilerden Maya hala ilk haftaya göre büyümekte. Kolonya ve Makarna ise haftalardır daralıyor ilk tepki alımı devam etmiyor. Sirke, un ve salça ise büyüme hızı azalan kategoriler oldu.  2 haftadır hafta sonu sokağa çıkma yasağının olması nedeni ile özellikle son gün olan Cuma günlerinde satın alımların arttığını görüyoruz. Her ne kadar evde birçok ürün bulunsa da psikolojik etkiden olabilir Cuma günü normalden daha çok alım yapıyoruz.” dedi.

Ipsos Hane Tüketim Paneli Hakkında
Bu bültende paylaşılan sonuçlara Ipsos Hane Tüketim Paneli’ne dijital üye
hanelerin 5000 tanesinden alınan verilere dayanmaktadır. Ipsos Hane Tüketim Paneli 35 ile yayılmış yaklaşık 14,000 haneden oluşmaktadır ve Türkiye’yi sosyo-ekonomik statü, hane büyüklüğü ve bölgeler açısından temsil edecek şekilde seçilmiştir. Sürekli bir örneklemden haftalık satın alım verisi toplanmaktadır. Toplanan veriler ~21 milyon haneye projekte edilmektedir. Haneler HTÜ satın alma bilgilerini her gün “günlük” üzerine kaydeder, bu günlük haftalık olarak toplanır ve gerekli kontrollerden sonra işleme alınır. Günlüklerde aşağıdaki bilgiler toplanır:
• Satın alınan ürün grubu • Marka (boyut ve çeşit detayında)• Satın alınan miktar
• Alışveriş sıklığı • Satın alınan yer • Fiyat

0 Yorum

Bir Cevap Bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

®  2020 Araştırıyorum 

Düşünceler

Paylaşmak istedikleriniz mi var?

Gönderiliyor

Kullanıcı Bilgileriniz İle Oturum Açın

Bilgilerinizi Unuttunuzmu?